Fullversjon 

Nå tar det helt av

Snart 500 000 er hekta på disse buksene.

Flyttingen av NRK-programmet Drømmehagen kom på kartet til stortingspolitikerne da Facebook-gruppen 'Gi oss Drømmehagen tilbake' fikk 15 000 medlemmer.

Tatt i betraktning av at 1,5 millioner nordmenn er på Facebook, kan 15 000 tilhengere - EN prosent - knapt kalles noen folkeaksjon.

Da er det noe annet med populæriteten til de norske curlingguttas rutete bukser! 150 000 nordmenn og snart 500 000 totalt har hektet seg på fangruppen he Norwegian Olympic Curling Team's Pants.

Og enda flere blir det sikkert når vi kanskje tar gull lørdag!

Klikk her for å bli fan av buksegutta.

Og for de som ikke har fått det med seg: Dette er ikke bukser spesiallaget av noen overfancy designere med forvridde navn.

Derimot er det bukser som er til salgs i golfbutikker, produsert av Loudmouth Golf. I golfmiljøet er klesprodusenten kjent som sponsoren til spilleren John Daly.

Markedsføringseksperter anslår at curlinggutta har gitt buksefirmaet reklame verdt millioner. Men disse pengene ser ikke Trulsen og co noe til. Buksene er kjøpt og betalt av egen lomme.

- Det er litt irriterende at vi ikke på forhånd hadde en avtale med det firmaet som produserer de buksene, sier Frode Myrvang, generalsekretær i Norges Curlingforbund, til NA24.

Liker du denne saken?