Fullversjon 

Rekord for heite kreft-damer

150 000 har sett den frekke Call on me-kreftvideoen på en dag.

Organisasjonen Aktiv mot kreft har fått mange haters etter lanseringen av tidenes frekkeste kreftkampanje mandag. 

Åtte kreftrammede kvinner kropper seg rundt i en nyinnspilling av musikkvideoen Call on me for å sette fokus på hva trening betyr for sykdommen.

Ikke alle syns det er like fint med deilige damer, og debattsidene på nettet flommer over av sure miner.

Les også: Tidenes frekkeste kreftaksjon

Samtidig er det ingen tvil om at de veltrente kreftdamene får frem budskapet sitt. Videostuntet ble omtalt i alle nettaviser og utallige blogger mandag, og i løpet av en dag har ikke mindre enn 150 000 sett videoen på Youtube - et høyt tall til en norsk video å være. I tillegg kommer visninger på en rekke nettaviser.

Via nettsiden til Aktiv for kreft kan man donere penger, men der har ikke tallet blitt like svimlende som videovisningene. 3650 kroner har det kommet inn hittil.

Klikk her for å lese mer om de yppige damene og donere penger til kreftsaken.

Helle Aanenen, grunnlegger og daglig leder i stiftelsen Aktiv mot kreft, medgir overfor VG at målet med videoen har vært å skape reaksjoner. 

– Dette er åtte damer i alderen 20 til 50 år. De er i alle fasonger og er ikke syltynne modeller. Det vi har som fokus er å vise gleden og viktigheten av fysisk aktivitet, og da særlig under og etter kreftbehandling. Vi har gått utradisjonelt til verks for å få oppmerksomhet rundt dette, sier Aanesen til VG.

Hun påstår også at intensjonen ikke var å spille på kropp og sex, men å spre optimisme og glede. Det må hun vel strengt tatt dra lenger på landet med. Men vi i Omag støtter iallfall kampanjen fullt ut.

Her kan du se den heite kreftvideoen - hvis du enda ikke har fått den med deg:

Liker du denne saken?