Fullversjon 

Ølbriller er ikke for kultureliten

Erik og Kriss-videoen er sett av over tre millioner, men damer og party ga ingen Spellemann-nominasjon.

Hvilken musikkvideo husker du fra 2011? One Song - sier det deg noe? Hva med Do you remember? Det haser? Eller ringer det en bjelle når du hører titler som Under administration eller Time Is Of The Essence?

Joda, noen vil sikkert nikke gjenkjennende til noe av dette. Forhåpentligvis. Disse fem videoene er nemlig nonimert til Årets Video av Spellemannkomiteen.

Men hvilken video er det vi virkelig husker fra 2011? Selvsagt er det Ølbriller, en video spilt inn med babes og party i Las Vegas, og med en tekst som mange av oss har på hjernen fortsatt.

Denne videoen er til nå sett over 3,3 millioner ganger på Youtube siden lanseringen for 11 måneder siden  - åtte ganger mer enn den mest sette av de Spellemann-nominerte (Ane Bruns Do You Rembember) og over 100 ganger mer enn den minst sette (Casiokids med Det haster!).

Rett skal være rett - Ølbriller er nominert til Årets Hit. Men den garantert mest spilte videoen kom altså ikke gjennom nåløyet. Hvor var den feiende flotte komiteen da denne videoen gikk, ble den blindet av tits and ass, kanskje?

Vi her i Omag vil iallfall helt uhøytidelig kåre Ølbriller til Årets Video, og her kan du se den enda en gang:



Slik er tallene fra Youtube for de fem nominerte til Årets Video:
Envy - «One Song» 324 000
Ane Brun - «Do You Remember» 413 000
Cold Mailman - «Time Is Of The Essence» 180 000
Casiokids - «Det haster!» 26 000
Sivert Høyem - «Under Administration» 79 000

og altså uaktuelle Erik og Kriss - Ølbriller - 3 323 000

Liker du denne saken?